Home Page Slider

  • sp42zaprasza
  • 4
  • 7
  • klasa IV

Walentynkowa Loteria Fantowa

HPIM134114 lutego to czas na Walentynkową Loterię Fantową w naszej szkolnej bibliotece. Również  i w tym roku tradycji stało się zadość. Loteria odbyła się z wielką pompą. Każdy czytelnik, który tego dnia wypożyczył książkę, mógł wziąć udział w losowaniu kuponu. Wszystkie losy były pełne. Uczniowie z niecierpliwością czekali  na to, co się kryło pod wybranym przez siebie numerkiem… Do następnej zabawy zapraszamy za rok!

Dzień Bezpiecznego Internetu

DSC 01737 luty to Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI). Obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.
Ale dla nas jeden dzień to stanowczo za mało!
Postanowiliśmy więc bawić się, uczyć i świętować przez całe dwa tygodnie. Pracy było co niemiara, ale poradziliśmy sobie śpiewająco. Udało się nam przygotować gazetkę promującą bezpieczeństwo w sieci oraz plakaty dotyczące takich niebezpiecznych zjawisk jak cyberprzemoc, flaming, mowa nienawiści, trollowanie, stalking czy kradzież informacji.

Wojewódzki Konkurs Plastyczny „Tylko anioły do mnie wysyłaj”.

HPIM1349„…Kołyszemy pochylamy,
całujemy, oddalamy -
Aniołowie.
Nastrajamy, poprawiamy,
otwieramy trudne bramy -
Aniołowie. ..”
/K.I. Gałczyński/
Wiara w Anioły jest nieodłącznym elementem duchowej wędrówki ludzkości przez pokolenia. Od wieków widzimy w aniołach istoty pomagające nam w codziennym życiu lub otaczające nas opieką. Monika Tereszkiewicz, uczennica klasy III a zdobyła III miejsce w 6 edycji Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego „Tylko anioły do mnie wysyłaj”. Monika wykazała się wielkim talentem malarskim prezentując obraz olejny jako pracę konkursową. Naszej malarce składamy serdeczne gratulacje i życzymy kolejnych sukcesów!

Promujemy kreatywność i czytelnictwo

fb reguly gryZ przyjemnością informujemy, że przystąpiliśmy do akcji konkursowej Wydawnictwa SQN, w ramach której rozdanych zostanie 1000 egzemplarzy powieści Jamesa Freya, pt. Endgame. Wezwanie. Konkurs przeznaczony jest dla młodzieży, a jego głównym celem ma być promocja czytelnictwa w szkołach. Na terenie szkoły rozwieszone są plakaty zapowiadające akcję, zachęcamy też młodzież do łączenia się w grupy do dziesięciu osób i wspólnego przygotowywania prac konkursowych przedstawiających autorskie wyobrażenie Endgame. Liczy się kreatywność i umiejętność pracy w zespole, a inspiracji można szukać na stronie, gdzie zamieszczono materiały dodatkowe: http://endgamepolska.pl/wielkie-rozdanie/. Tam też szczegółowo została opisana akcja. Młodzieży - do dzieła!

Święto Szkoły

DSC09400Ależ się działo! Tegoroczne Święto Szkoły było nieco nietypowe. Wszyscy wzięliśmy udział w Szkolnym Turnieju Patronalnym. Tworzyliśmy puzzle „Mój Patron-Moja Szkoła”, wykonywaliśmy zadania związane z życiem i działalnością błogosławionego ks. Michała Sopoćki. Poza tym czekały nas zadania z różnych dziedzin. Nie było mowy o nudzie! Rywalizację wygrała klasa 3a i w nagrodę będzie mogła poszaleć w Strefie Wysokich Lotów na koszt sponsora. Drugie miejsce zajęła klasa 2a, która to wybierze się do kina!
Jak co roku w dniu Święta Szkoły zostały też przyznane „Michały”. Oto laureaci:

Geniusz roku - Kamil Kulenko

Niezawodność roku - Tomasz Kozłowski

Najaktywniejszy uczeń - Natalia Stieszenko

Piękny nie tylko zewnętrznie - Aleksandra Lupa, Paulina Połubińska, Natalia Łukaszewicz, Karolina Sierbo

Talent roku - Adam Tabulski

Sportowiec roku - Kacper Gudalewski, Agnieszka Garbowska

Absolwent roku - Aleksandra Czarkowska

Nauczyciel roku - Katarzyna Polak

Wszystkim wyróżnionym gratulujemy!

Wyzwania kreatywne

Uczniowie klas II zmagali się w pierwszym półroczu z wyzwaniami polonistycznymi, które łączyły dwa priorytety edukacyjne, obowiązujące w tym roku - promocję czytelnictwa i wykorzystanie technologii komputerowych. Mieli do wyboru 11 zadań, ale młodzież mogła też zgłaszać swoje pomysły.  Powstała cała masa ciekawych, oryginalnych projektów uczniowskich, pokazujących, jak bardzo im zależy nie tylko na ocenie, ale i na pokazaniu siebie oraz własnym rozwoju.  Dużym powodzeniem cieszyło się "pudełko z lektury" i projekt okładki, ale pojawiły się też opowiadania, tomiki wierszy, linki do stron internetowych i wizytówek własnych bohaterów, memy dotyczące lektur (tu królowała "Balladyna"), komiksy, abecariusze z przeczytanych lektur, zakładki, cała masa quizów Kahoot z różnych zagadnień polonistycznych, plakaty interaktywne o książkach, recenzje ulubionych powieści i całkiem sporo pięknych, ręcznie wykonanych gier. Niektórzy, najambitniejsi, potrafili wykonać po kilka angażujących i wymagających projektów. Drodzy uczniowie, jesteście wielcy, tworzycie wspaniałe rzeczy, to prawdziwa przyjemność z Wami pracować.

Gramy w powtórzenie

logoNPRCzPodsumowując omawianie "Skąpca" Moliera uczniowie tworzyli własne gry planszowe. Do realizowania zadań przystąpili z dużym zaangażowaniem. Każda para uczniów dostała pustą planszę i instrukcję z wymaganiami.

Gazetka w rozmiarze mini

logoNPRCzJak wykorzystać na zajęciach 7 tablic korkowych? Zagospodarować je! Podzieleni na grupy uczniowie klasy „ III b” pracowali nad stworzeniem gazetek, dotyczących "Małego Księcia". Mieli całkowitą dowolność, jeśli chodzi o treść, więc dosyć twórczo podeszli do stworzenia małych podsumowań.

Morderstwa, zdrady, duchy... ballady!

logoNPRCzKlasy II zakończyły swoją przygodę z balladami, które okazały się bardzo ciekawe. Nie dosyć, że fabuła jak z horroru, to jeszcze trzymają w napięciu i można je atrakcyjnie omówić.

Po co Antygonie lina?

logoNPRCz"Antygona" nie jest prostą lekturą, jednak dla naszych uczniów nie ma rzeczy trudnych. Po wprowadzeniu cech tragedii w formie piosenki i myślografii, powitaliśmy to poważne dzieło. Okazało się zaskakująco aktualne. Odbywało się to wszystko w kilku etapach.

Podróż w świat fantazji

logoNPRCz"Podróże Guliwera" J. Swifta stały się świetnym pretekstem do ćwiczeń redakcyjnych i ćwiczenia kreatywności w klasach II. Po przeczytaniu fragmentów omówiliśmy 4 kolejne krainy, do których dotarł ciekawski podróżnik. Później wyruszyliśmy z Guliwerem na wyprawę w piątą, nieznaną jeszcze podróż.

Zabawa w SLEEVEFACE

logoNPRCzSleeveface to zabawny pomysł na popularyzację czytelnictwa oraz biblioteki szkolnej. Zabawa polega na zrobieniu zdjęcia, którego elementem jest okładka książki lub płyty –wmontowana w taki sposób, że widoczna jest jako część twarzy, ciała lub całej sylwetki.

Maraton Pisania Listów

Maraton Pisania Listów 2016 odbył się w dniach 1-11 grudnia, jak co roku w ramach świętowania Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka (10 grudnia). Wysłaliśmy apele do władz oraz listy solidarności do osób, których prawa są łamane. W Polsce pisaliśmy w blisko 800 miejscachw całym kraju - w szkołach, bibliotekach, kawiarniach, itp. Teraz czekamy na dobre wiadomości licząc na poprawę losu naszych bohaterów . Wiemy, żelisty są ogromnym wsparciem dla nich i ich bliskich- dają im siłę i nadzieję w walce o swoje prawa.Nasze gimnazjum po raz kolejny przystąpiło do tej akcji przy wsparciu Filii nr 2 Książnicy Podlaskiej. Wspólnie napisaliśmy 1079 listów. W tym roku niepokonana okazała się uczennica kl. III „b” Ewa Rutkowska, która napisała najwięcej listów!

Archiwum aktualności